2017 Yang Lebih Baik

here comes January.

1. move on, start over. it's never too late to make things right.

2. jangan kekal di situasi atau moment yang buat awak ingat perkara sedih. jika nak ubah hati (menjadi lebih baik), perlu ubah situasi diri terlebih dahulu.

3. don't stay in the place that blocking you from searching another happiness.

4. kita takkan dapat kembali saat-saat yang telah kita lalui maka jangan bazirkannya untuk sesuatu yang tak penting.

5. sometimes you can never be with someone you love, you can never get what you want, no matter how hard you try. so move on, find something else.

6. mengaku dan menerima kelemahan serta kesalahan diri, berubah dari habit yang tak baik, cuba untuk jadi orang yang lebih baik, dan tekunlah melakukan kebaikan. inshaallah bahagia itu akan tiba juga.

7. people can be cruel to you, even the one who claims that he / she loves you. forgive them. and if they want to leave, let it be.

8. hargai sesiapa yang masih menghargai kita sebab kehilangan boleh jadi bila-bila sahaja.

9. it hurts to remember some things. but it also helps ; it helps you to be wiser in the future.

10. tindakan kita yang menjadikan siapa diri kita, bukannya niat atau kata-kata. jadi jika kita ingin yang terbaik, lakukanlah yang terbaik juga, bukan hanya berkata atau berniat tentangnya semata-mata.

11. take what God gives you and be happy with it, even if He gives you trial.

12. sentiasa ada orang yang sedang hadapi situasi yang lebih teruk dari kita. ingat tu. sentiasalah bersyukur.

13. sometimes we get things right away. sometimes we don't get anything. but don't worry much about it. be better. Allah is the best planner. He will gives you something that you need.

14. jangan pernah jadikan seseorang itu segalanya bagi kita, sebab nanti kalau dia pergi, kita akan sakit. bersederhanalah.

15. being hurt is not an excuse to hurt other people or someone else.

16. hidup mesti ada fokus. tumpukan pada fokus itu, dan melangkahlah ke arahnya.

17. everything blurred over time. sadness, frustration, sorrow, it will pass. be strong.

18. keinginan yang melebihi atas akan menjauhkan kita dari realiti. maka bersederhanalah dalam mahukan sesuatu.

19. the best thing to do is pray. ask for His guidance.

20. jika ada perkara buruk jadi pada kita, ingatlah hidup ini tentang keseimbangan. ada buruk mesti ada juga yang baik. maka bersabarlah. yang baik itu akan tiba dengan hikmah.

21. whatever happened yesterday, or in the past, it is not important anymore. strenghten your heart. fix yourselves for a better future.

22. kita tak akan tahu apa akan jadi pada masa hadapan. tapi kita sentiasa boleh pilih untuk bagaimana nak hadapi apa yang jadi.

23. the only wrong with love is, we always think it will lasts forever. don't. don't love too much. don't get attached too much.

24. mengejar memori dan kenangan tak ubah seperti kelekatu yang mendekat kepada lampu ; hanya akan membinasakan diri sendiri. cukuplah. lepaskan memori dan kenangan itu pergi.

25. every passing second is an another chance to turn something around. so don't waste it.

26. mimpi-mimpi kita, harapan-harapan kita, cita-cita kita, kirimkan kepada Tuhan, cuma Tuhan. serahkan kepada DIA untuk menunjukkan yang terbaik buat kita.

27. whatever happens in our life, we need to move on. no matter what you feel about yesterday, tomorrow will come, inshaallah. so focus on tomorrow, not on your past. move on.

28. memang dah banyak sakit, luka, berdarah, retak, patah, pecah, hancur yang kita alami. tapi kita sentiasa ada masa untuk memulakan sesuatu kembali, selagi bernafas. jadi jangan bazirkan nikmat yang Tuhan beri. mulakanlah sesuatu untuk diri sendiri. untuk mencari masa hadapan yang lebih baik.

IrfanTravelog

Comments

Popular Posts